با سلام و عرض ادب خدمت همراهان عزیز

در ابتدا روز مربی رو به تمام مربیان عزیز تبریک میگم.

به مناسبت این روز ما هم قراره در مورد ورزش صحبت کنیم.

سوالی که ممکنه برای خیلی از افراد پیش بیاد اینه که هنگام تبعیت از یک رژیم افزایش وزن یا کاهش وزن چه نوع ورزشی مناسبه؟


خب اول از همه پایه ی اصلی رسیدن به وزن ایده آل،رژیم غذاییه و بدون یک رژیم مناسب،نمیشه به اهداف مدنظر دست پیدا کرد.

افرادی که قصد کاهش وزن یا افزایش وزن دارند،تمرکز اصلی شون بایستی بر روی برنامه ی غذایی شون باشه،در غیر این صورت ممکنه تلاش شون جواب عکسی بده.

برای اینکه کاهش وزن و افزایش وزن با کیفیتی داشته باشیم،درکنار برنامه ی غذایی متناسب با نیاز های بدنی،ورزش های مقاومتی مثل بدنسازی یک گزینه ی فوق العاده مناسبه.

خیلی زیاد دیده میشه افراد در کنار رژیم غذایی،با هدف کاهش وزن سریع تر،تمرینات هوازی رو بیش از حد تکرار میکنن،زمان زیادی رو پیاده روی میکنن،یا توی باشگاه کلا دارن روی تردمیل

می دوون،این افرادممکنه وزن کم کنن ولی این کار به ضررشونه چون حین کاهش وزن عضلات بدن تا حدی از دست میرن و ورزش هوازی زیاد باعث تسریع این فرایند میشه و با از دست دادن عضلات میزان متابولیسم پایه ی بدن کمتر میشه و افراد خیلی زود دچار استاپ وزنی میشن و دیگه به رژیم غذایی پاسخ نمیدن.

پس لاغر شدن یا چاق شدن متفاوته با فیت شدن.

با توجه به هرم کاهش وزن(کاهش چربی)تمرینات هوازی آخرین و کم اهمیت ترین گزینه ای ست که میشه روشون حساب کرد.

برای اینکه علمی و اصولی به وزن ایده آل برسید بهتره در کنار برنامه ی غذایی،ورزش های مقاوتی مثل بدنسازی انجام بدین چون باعث میشه عضلات بدن تقویت بشن و متابولیسم پایه ی بدن افزایش پیدا کنه و اصطلاحا خوش فرم تر بشید.

با انجام ورزش های مقاومتی در حین رژیم متابولیسم پایه افت نمیکنه و دچار استاپ وزنی نمیشید و با تقویت عضلات بدن خوش فرم تر میشید.

افرادی که دچار کم وزنی هستند نیز بهتره در کنار رژیم غذایی ورزش های مقاومتی رو انجام بدن تا این افزایش وزن با کیفیت باشه و در واقع افزایش بافت عضلانی باشه.

افزایش وزن هایی که بدون ورزش مقاوتی صورت میگیره از یه جایی به بعد باعث تجمع چربی در ناحیه ی شکم و پهلو میشه.


نتیجه ی نهایی:

برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل ابتدا نیاز به یک رژیم غذایی اصولی دارید و بعد بهتره در کنار یک مربی بدنسازی باسواد و با تجربه ورزش های مقاومتی کار کنید.

توصیه ی بنده اینه که این روزا به خاطر وضعیت کرونا بهتره توی خونه،تحت نظر مربی ورزشی و رژیم درمانگر برای رسیدن به اهداف تون تلاش کنید و هر روز بهتر از دیروز باشید.


برای دریافت برنامه ی غذایی جهت افزایش وزن‌،کاهش وزن،تثبیت وزن،بارداری،شیردهی،رژیم غذایی ورزشکاران و رژیم درمانی در انواع بیماری ها به واتساپ پیام ارسال فرمایید.

۰۹۰۲۰۵۷۶۰۶۴


فاطمه شرونی،مشاور تغذیه و رژیم درمانی

رایان زیست آریا